Table of Contents

1. Sisteme split-screen si input

Cerinte

Realizarea unui ..

Exista mai multe metode de a face un joc controlabil de mai multi jucatori in acelasi timp:

Non-network

Pentru jocuri locale de multiplayer se foloseste in general o tehnica de split-screen: folosirea mai multor camere care se afiseaza impart viewport-ul intantei locale a jocului https://docs.unity3d.com/ScriptReference/Camera-rect.html.

Astfel, pentru un split-screen vertical se pot folosi doua camere cu valorile urmatoare pentru ViewPort Rect (x, y, width, height)

Camera 1 : (0, 0, 0.5, 1) ► left
Camera 2 : (0.5, 0, 0.5, 1) ► right

iar pentru pentru un split-screen orizontal

Camera 1 : (0, 0.5, 1, 0.5) ► top
Camera 2: (0, 0, 1, 0.5) ► bottom

Controlul jucatorilor va trebui sa se codeze separat prin definirea de axe sau taste specifice fiecarui jucator.

Daca se doreste implementarea unui GUI personalizat/diferit pentru fiecare jucator, se pot folosi masti de camera (culling masks). Se vor plasa toate obiecte Jucatorului 1 intr-un layer separat (de ex Player1Layer), si obiectele jucatorului 2 in alt layer (Player2Layer) si se va asigura ca pentru fiecare camera sunt selectate layer-urile corecte (se vor exclude pentru camera 1 layer-ul cu Player2, si pentru camera 2 layer-ul cu Player 1).