Table of Contents

Laborator 11 - Tehnici de prezentare

Suport pentru prezentare (10 minute)

View presentations from Daniel Rosner

Broșură / materiale promoționale

În timpul unei prezentări către client, materialele de prezentare costumizate relativ la produs și la client pot aduce un plus prezentării. Acestea denotă interes și atenție față de client și pot fi folosite pentru a transmite mai bine anumite informații și pentru a atrage atenția asupra avantajelor produsului.

Împachetare, deployment (5 min)

Cum un proiect nu poate fi livrat către client sub formă de proiect NetBeans / Visual / etc, clientului îi va fi oferit, în general, proiectul sub forma unui installer.

Există diferite formate / metode de generare de installere, în funcție de sistemul de operare și de platforma software.

În general, mediile vizuale de dezvoltare oferă posibilitatea de generare automată a unui installer pentru proiect, prin intermediul unui proiect de tip installer. (Exemplu: http://support.microsoft.com/kb/307353 ).

Exemplu de aplicație dedicată: http://sourceforge.net/projects/installgen/

Scenariu de demo (5 min)

În cadrul unei prezentări, este foarte important pentru client să vadă rezultatul concret. Prezentările teoretice și promisiunile sunt foarte bune în stadiul incipient al proiectului, dar la finalizarea proiectului important este rezultatul.

Pentru a putea demonstra clientului funcționalitatea produsului, se recomandă construirea unui scenariu de demo, care trece utilizarea programului printr-o serie de pași, accentuând funcționalitățile produsului.

De asemenea, un scenariu de demo poate fi folositor și ca help guide. Există aplicații specializate în care pot fi realizate filme de prezentare pas cu pas a modului de funcționare a unui produs software și a modului de utilizare.

O astfel de aplicație este http://www.adobe.com/products/captivate/

Aplicații open source:

Un exemplu de help file realizat folosind captivate (dummy-proof) : http://elf.cs.pub.ro/~mps/labs/lab-12/navigation.html

Ofertă de preț (5 min)

În cele mai multe cazuri, scopul final al unui proiect este unul comercial. Astfel, proiectul trebuie să fie oferit la vânzare contra unui cost, care trebuie să:

Există mai multe modele de vânzare, care depind și de natura proiectului:

Estimare costuri (5 min)

Un mod simplist de a realiza o estimare a costurilor ar fi următorul:

Ce Unitate Cantitate Total
Dezvoltare 40RON/oră*om 500 ore*om 20000 RON
Suport 20RON/oră*om 200 ore*om4000 RON
Bug fixing 20RON/oră*om 200 ore*om 4000 RON
Costuri promovare - - 4000 RON
Chirie 800RON/lună 2 luni 1600 RON
Costuri administrative 800RON/lună 2 luni 1600 RON
Rate (amorsare) echipamente 800RON/lună 2 luni 1600 RON
Rate (amorsare) licențe 800RON/lună 2 luni 1600 RON

Exerciții

Exercitiul 1: Prezentare (20 de minute)

Parcurgeti una dintre aceste prezentari [1]. Ce parti bune/rele observati? Sustineti prezentarea aleasa.

[1] https://drive.google.com/drive/folders/0B7WjsFvWhalPRV9VSWRmNEM2UG8?resourcekey=0-T9Qgl0EgpBLVv6BJ6lMjFw&usp=sharing

Exercitiul 2: Realizarea unei prezentari (40 de minute)

Imaginați-vă că ar trebui să realizați acum o prezentare pentru unul din produsele urmatoare dezvoltate de echipa voastra:

Scopul este ca aceasta prezentare sa convinga clientul sa achizitioneze produsul vostru. Care este structura acestei prezentari? Ce elemente esentiale ar trebui sa contina? Imaginati-va ca ceilalti colegi ai vostri sunt reprezentantii companiei si prezentati-le cat mai atractiv produsul.